3-6

rok życia

więcej

Każda z tych zabaw wymaga stałej obecności osoby dorosłej i właściciel marki Juvit nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody.

Tor przeszkód

W przypadku starszych dzieci tor przeszkód czy wyścigi na czworaka jest są świetnym pomysłem. Stymulują integrację półkul. Możesz na drodze przejazdu dzieciaków poustawiać krzesła, kosze na śmieci, duże zabawki, skrzynki. Mierz czas przejazdu małym sportowcom.

Tor przeszkód

Kreatywne Juvisie

Chcesz rozwijać wyobraźnię Twojego dziecka? Zagraj z nim w skojarzenia! Zacznij zabawę, mówiąc dowolne słowo, np. „słońce”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałaś, np. „gorąco”. Potem ty szukasz skojarzenia do „gorąco”, np. „lato”. I tak na zmianę („morze”, „piasek”, „babki”...).

Juvisiowi sportowcy

Podawanie piłki górą – to prawdziwa frajda! Dzieciaki siedzą w rozkroku na ławeczce, jedno za drugim tyłem do siebie. Pierwsze dziecko podaje górą pikę następnemu, a ono przekazuje ją kolejnemu, aż do samego końca.

Juvisiowi sportowcy
EKSCYTUJĄCA KURTYNA

EKSCYTUJĄCA KURTYNA

Zasłaniamy dowolny przedmiot symboliczną kurtyną np. szalem. Dziecko siedzi tuż przed i nie wie jaki przedmiot wybraliśmy. Zadaniem dziecka jest jak najszybciej wypowiedzieć nazwę przedmiotu kiedy kurtyna opadnie. Gdy dziecko już opanuje zabawę z nazywaniem różnych przedmiotów można zmienić instrukcję i poprosić by tym razem podało jak najszybciej kolor przedmiotu, który się ukaże. Dzięki takim zadaniom dziecko uczy się nazewnictwa ale też oswaja z emocjami. Niewiedza co jest za kurtyną powoduje ekscytację.

JUVISIE ĆWICZĄ WYMOWĘ

To bardzo ciekawa propozycja na zabawę logopedyczną, a także pomysł na wspólny czas dla rodzeństwa lub przyjaciół. Nasyp do miseczki grubą fasolę i przygotuj tyle słomek ile jest dzieci. Niech dzieci wciągają fasolę plastikowymi rurkami.

JUVISIE ĆWICZĄ WYMOWĘ
ZNIKAJĄCY PRZEDMIOT

ZNIKAJĄCY PRZEDMIOT

Rozkładamy kilka przedmiotów na kocyku. Dziecko zapamiętuje je. Odwraca się, a my zmieniamy ułożenie przedmiotów i jeden usuwamy z kocyka. Dziecko ma za zadanie zgadnąć jaki przedmiot zniknął z kocyka. Możemy stopniować trudność zmieniając liczbę przedmiotów.

ODRYSOWANKI

Zabawa polega na odrysowywaniu swoich części ciała. Możecie zacząć od dłoni, ale świetną zabawą jest także odrysowywanie twarzy, uda czy stopy. Wystarczy kartka papieru, brystol lub rolka do rysowania na której przy pomocy kredki lub przyjaznego ciału mazaka odrysowujecie fragment ciała. Najlepiej naprzemiennie czyli ty odrysowujesz część ciała dziecka, a ono twoją. Każdy może później wypełnić swoją część ozdobami np. zamalować lub przykleić brokat. Jeśli zachowacie wasze prace, możecie obserwować zmiany jakie z czasem zachodzą w wielkości poszczególnych części ciała dziecka. Pomoże mu to integrować zmiany związanie z dorastaniem, wzmocni poczucie ciągłości rozwoju. Można także odrysowywać cienie różnych prostych przedmiotów, padających na kartkę. Jest to nie tylko zabawa manualna, ale także pogłębiająca świadomość ciała bardzo ważny aspekt poczucia siebie u dziecka.

ODRYSOWANKI
ZGADYWANKI-SZKICOWANKI

ZGADYWANKI-SZKICOWANKI

Kładziemy kilka przedmiotów obok siebie. Jeden z nich wcześniej stawiamy na kartce i odrysowujemy kontur. Zadaniem dziecka jest zgadnąć, który przedmiot jest właścicielem konturu i przyłożyć go odpowiednią stroną do kartki. Zabawa może dotyczyć także odcisków na piasku na zewnątrz.

CO TO ZA PRZEDMIOT ?

Chowamy przedmiot pod chustą, a dziecko poprzez macanie go przez materiał ma odgadnąć co się tam znajduje. Wybieramy proste przedmioty jak kubek czy misio. Możemy też zasłonić dziecku oczy i poprosić by sprawdziło dotykiem przedmiot bez zakrywania go materiałem. Zabawa ćwiczy zmysł dotyku oraz pobudza myślenie kojarzeniowe.

CO TO ZA PRZEDMIOT ?
LUSTRO

LUSTRO

Zabawa polega na odzwierciedleniu swoich ruchów. Jedna osoba porusza się, a druga stojąc naprzeciwko niej stara się być jej jak najbardziej wiernym odbiciem w lustrze. Potem następuje zmiana i osoba która była lustrem teraz przed nim stoi i wykonuje dowolne czynności.

GRA W GUMĘ

Każdy pamięta popularną grę w gumę! Ta zabawa bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Potrzebujesz linki, którą musisz zamocować – dla dzieci trzyletnich – na wysokości 25–30 cm.

GRA W GUMĘ
PIASKOWE PRZYGODY

PIASKOWE PRZYGODY

Przygotuj kartkę papieru i klej w sztyfcie. Na dworze w piaskownicy lub na plaży pozwól dziecku namalować klejem obrazek. Może to być słońce, serce lub prosta figura typu koło. Następnie niech zasypie kartkę piaskiem i uniesie ją do góry strzepując piasek, a jego oczom ukaże się rysunek malowany piaskiem. Pracę można też w domu pomalować farbami.

POGODA CIAŁA, POGODA DUCHA

Pytamy dziecko jaką pogodę chce zaprosić do swojego ciała. Jeśli wybiera słońce to opiekun delikatnie muska jego plecy tak, jak intuicyjnie wyobraża sobie odzwierciedlenie dotyku promieni. Kiedy prosi o deszcz może wybrać czy ma to być lekki deszczyk czy może ulewa. Opiekun zmienia siłę i tempo uderzania opuszkami palców w plecy dziecka w zależności od życzenia pogodowego. Masaż można wykonywać naprzemiennie. Raz robi opiekun dziecku, a potem odwrotnie. Jest to zabawa relaksująca, pozwalająca kształtować świadomość własnych potrzeb, wzmacniająca poczucie bezpieczeństwa w relacji, ucząca dialogu oraz wyczucia i stopniowania siły ucisku

POGODA CIAŁA, POGODA DUCHA
KREATYWNE OPOWIEŚCI

KREATYWNE OPOWIEŚCI

Wariant 1.
Zabawa polega na tworzeniu opowieści. Jedna osoba zaczyna opowiadać jakąś historię i w dowolnym momencie ją urywa. Druga musi zacząć od tego momentu i kontynuować aż znowu w wybranym momencie przerywa i zaczyna kolejna (lub pierwsza). Można ustalić ile jest rund lub ustawić dzwonek, który zaznaczy, że teraz będzie ostatnia osoba mówiła.

Wariant 2.
Każda z osób otrzymuje ten sam fragment historii i ma zadanie go dokończyć przedstawiając sobie wzajemnie swoje wizje.

Wariant 3.
Na podstawie kilku przypadkowych obrazków (mogą być fotografie lub zdjęcia z gazet lub karty typu dixit) dziecko ma ułożyć historię. Zabawa uczy m.in. budowania historii, twórczego myślenia, zasady wzajemności.

KURTYNA

Potrzebny będzie rekwizyt, który będzie naszą kurtyną np. duża chusta, koc lub prześcieradło. Dzielimy grupę na dwie części, a pomiędzy nimi trzymamy naszą kurtynę (potrzebne są dwie osoby do trzymania). Prosimy drużyny o schowanie się za nią i wytypowanie jednego członka drużyny, który siada najbliżej kurtyny na środku z jednej strony, a z drugiej siada drugi. W pewnym momencie kurtyna opada, a zadaniem wytypowanych uczestników z obu drużyn jest jak najszybsze wypowiedzenie swoich imion na wzajem. Następnie jest zmiana osób przed kurtyną. Zabawa integracyjna, ćwicząca refleks i pozwalająca nauczyć się imion w nowej grupie.

KURTYNA
JUVISIOWE ZASTYGANIE

JUVISIOWE ZASTYGANIE

Zabawa ucząca swobodnego przechodzenia ze stanu aktywności do stanu spoczynku. Polega na poruszaniu się przez dziecko / dzieci do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego (klaśnięcie, wyciszenie wcześniej lecącej muzyki itp.) Wtedy dziecko ma jak najszybciej zatrzymać się i wytrzymać chwilę w bezruchu. Na ponowny sygnał dźwiękowy może znowu zacząć się poruszać. Przerwy na spontaniczny ruch robimy różne tak, aby nie były do łatwego przewidzenia. W dalszym etapie możemy uczyć dziecko stopniowego rozmrażania. Po zatrzymaniu mówimy mu że zamraża się w bryłę lodu, ale po chwili wychodzi słońce i może wpierw ruszać tylko głową, potem rękoma, aż może odkleić stopy i znowu swobodnie się poruszać.

PRZYKLEJANIE NA NIBY

Zabawa pozwala na cielesne doświadczanie własnej siły. Polega na smarowaniu wyobrażonym klejem różnych części ciała np. dłoni i obu nóg. Dziecko jest „przyklejone” do podłogi tymi częściami ciała, a my sprawdzamy jak mocno oczywiście z wyczuciem, próbując poruszyć przyklejoną część. Możemy się umówić z dzieckiem, że uwalniamy klej i sprawdzać jak mocno zadziałał.

PRZYKLEJANIE NA NIBY

Skontaktuj się
z nami

TEL: (+48 22) 742 00 22
informacjaoleku@hasco-lek.pl