0-3

rok życia

więcej

Każda z tych zabaw wymaga stałej obecności osoby dorosłej i właściciel marki Juvit nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody.

Tor przeszkód

Ruchowe zabawy z dzieckiem na podłodze, znakomicie rozwijają motorykę. Zachęcaj dziecko do pokonywania miękkich przeszkód typu poduszka. To nowy sposób przemieszczania się. Raczkowanie jest jednym z najważniejszych etapów w życiu dziecka. Znakomicie wpływa na rozwój mięśni, więc warto urozmaicić ten czas maluszkowi.

Tor przeszkód

Juvisiowe przelewki

Możesz zachęcić dziecko np. do zabawy w brodziku albo baseniku. Daj maluchowi całą masę kubków i pojemniczków i pokaż mu, jak przelewać wodę z jednego do drugiego. Zachwyt dziecka gwarantowany, a motoryka mała ma się coraz lepiej.

Aktywne Juvisie

Wystarczy poszukać w domu kilku niepotrzebnych apaszek lub kawałków dowolnej tkaniny. Daj je dziecku, niech eksperymentuje, podrzuca, biega z nimi. W ten sposób prócz małej gimnastyki całego ciała, poćwiczy sprawność obu rączek.

Aktywne Juvisie
WIEŻA MOŻLIWOŚCI

WIEŻA MOŻLIWOŚCI

Plastikowe butelki ustawiamy niczym kręgle i pozwalamy dziecku zbijać je piłeczką np. tenisową. Jeśli butelki będą dla dziecka zbyt lekkie, można je wypełnić w wybranej części wodą lub piaskiem. Jest to pomysł na użycie butelek po wodzie i nie potrzeba specjalnych zestawów ze sklepu. Zabawa uczy koordynacji ruchowej, celowania i wyczuwania siły.

KRĘGLE

Plastikowe butelki ustawiamy niczym kręgle i pozwalamy dziecku zbijać je piłeczką np. tenisową. Jeśli butelki będą dla dziecka zbyt lekkie, można je wypełnić w wybranej części wodą lub piaskiem. Jest to pomysł na użycie butelek po wodzie i nie potrzeba specjalnych zestawów ze sklepu. Zabawa uczy koordynacji ruchowej, celowania i wyczuwania siły.

KRĘGLE
PODŁOGA TO WIELKIE MORZE!

PODŁOGA TO WIELKIE MORZE!

Na podłodze rozkładamy różnej wielkości miękkie przedmioty np. poduszkę, apaszkę, szalik. Tłumaczymy dziecku, że cała podłoga to woda np. morze albo strumyk, a poszczególne przedmioty to wyspy lub kamienie. Jego zadaniem jest przejść przez nie suchą nogą. Dziecko przeskakuje z poduszki na szal, idąc po szalu uważa by zmieścić się w wąskim pasku. Możemy zwiększać trudność manipulując odległościami przedmiotów oraz szerokością szalika. Innym razem morze to być bagno i korzenie drzew.

PODRÓŻ KOSMICZNA

Zabawa polega na przenoszeniu miękkich przedmiotów z miejsca na miejsca niosąc je różnymi częściami ciała np. na głowie, na ramieniu lub przenosi za pomocą czegoś np. ludzik LEGO dostaje wyjątkowy pojazd kosmiczny w postaci łyżki, dziecko jako pilot ma na łyżce utrzymać ludzika tak by mógł przeżyć podróż kosmiczną. Zabawa wpsomaga koordynację ruchową.

PODRÓŻ KOSMICZNA
PASAŻER

PASAŻER

Wystarczy dowolny materiał, może być koc, prześcieradło, większa chusta. Dziecko trzyma po jednej stronie, my po drugiej. Wrzucamy na pokład naszego materiału jakiś przedmiot z zabawek dziecka np. piłeczkę albo małą maskotkę. Jest to pasażer łodzi, która znalazła się na morzu. Wspólnie poruszamy materiałem robiąc fale, mówimy jaka jest pogoda np. słoneczny dzień, delikatny wiatr, silny wiatr, burza i w zależności od warunków atmosferycznych poruszamy lżej i mocniej, wolniej i szybciej cały czas uważając by nie wypadł ludzik. Można też umówić się, że koc jest pokładem statku, umieścić więcej „pasażerów” i pilnować, by żaden nie wypadł za burtę. Inną zabawą jest turlanie przedmiotu od jednego brzegu kocyka do drugiego, wtedy zabawka może być pływakiem, który chce przepłynąć z punktu jednej plaży do drugiej

NAŚLADUJĘ, WIĘC JESTEM!

Nauka dziecka w tym okresie rozwojowym polega na naśladowaniu. Nazywamy dany ruch np. skakanie, wykonujemy i dziecko zaczyna je naśladować. Podobnie może być z naśladowaniem ruchów postaci i zwierząt. Gdy dziecko wygina grzbiet, będąc kotem lub wspina się jak kot po drzewie albo porusza jak gąsienica to ruchy zaczynają być świetną zabawą. Ruchom mogą towarzyszyć dźwięki wydawane przez te zwierzątka. Dziecko może także być drzewem, czy roślinką która z ziarenka powoli zaczyna rosnąć, aż staje się duża i gałązkami wychyla się do słońca. Wtedy dziecko naśladując roślinkę zaczyna z małej kuleczki powoli wstawać aż rozciąga się najwyżej jak potrafi. Możemy wprowadzić takie elementy jak wiatr by rozruszać „gałązki”. Zabawa uczy ekspresji, wcielania się w postaci. Pomaga integrować przeżycia za pomocą zabawy symbolicznej

NAŚLADUJĘ, WIĘC JESTEM!
MINKI NIEMIŁKI

MINKI NIEMIŁKI

Gimnastyka buzi może odbywać się przed lustrem. Najlepiej wykonywać ją wspólnie. Można też być lustrem dla siebie nawzajem i mieć buzie skierowane w swoją stronę. Zaczynamy robić różne miny np. smutny, wesoły, zły, zwariowany. Nadymanie policzków, osobno i razem, robienie dzióbka, masowanie językiem buzi od wewnątrz, unoszenie czoła, marszczenie brwi. Przy okazji możemy zrobić sobie automasaż, opuszkami palców przechodząc przez buzię i głowę, udając deszczyk. Przed lustrem można także spróbować zaparowywania chuchaniem. Zabawa jest jednocześnie ćwiczeniem logopedycznym i nauką wyrażania ekspresji poprzez mimikę.

HAŁASUJĘ, WIĘC JESTEM!

Nauka przez zabawę różnych stanów natężenia, siły czy czasu może odbywać się przez wspólne tupanie, uderzanie rączkami o podłogę, klaskanie, skakanie. Poprzez narrację i modulację głosu zapraszamy do ruchu.
Np. leżąc na podłodze powoli i ciężko jak słoń podnosimy to jedną to drugą stopę a później przyspieszamy tempa. Próbujemy różnych wariantów szybki-lekki, szybki-ciężki itp.
Możemy też uderzając dłońmi o podłogę bawić się rytmem. Od cichego uderzania po bardzo głośne i najgłośniejsze. Dzieci lubią jak mają moment kiedy mogą porobić hałas. Kiedy dajemy taką przestrzeń i sami zachęcamy
by były jeszcze głośniejsze to łatwiej jest też przejść do stanu ciszy.

HAŁASUJĘ, WIĘC JESTEM!
JUVISIOWY LOGOPEDA

JUVISIOWY LOGOPEDA

Ćwiczenia logopedyczne zamienić możemy w ciekawą zabawę. Dziecko powinno położyć czubek języka na górnych ząbkach, a następnie energicznie przesuwać nim w lewo i w prawo. Potem wystawiając język jak najdalej próbować sięgnąć nim do nosa, a później do brody. Będzie to nie tylko sposób na poprawę humoru, ale i poprawę motoryki aparatu mowy.

LEWA NOGA TAŃCZY, PRAWA RĘKA TAŃCZY

Zabawowa forma nauki części ciała odbywać się może poprzez nazywanie i dotykanie ich, głaskanie i oklepywanie. Pomocne mogą być wszelkie dziecięce piosenki nawiązujące do poszczególnych części ciała. Można też prosić dziecko o ruch daną częścią ciała np. teraz ruszamy jedną nóżką, teraz buzią, teraz ustami, teraz paluszkami itd. Najlepiej poruszać się wspólnie, pomagając dziecku. Można też witać się i żegnać różnymi częściami ciała czyli dla rozruszania zapraszamy do obudzenia ramiona, dzieciom podoba się często witanie się stopami poprzez machanie nimi do siebie albo przybijanie piątki stopą. Można też prosić o taniec daną częścią ciała.

LEWA NOGA TAŃCZY, PRAWA RĘKA TAŃCZY

Skontaktuj się
z nami

TEL: (+48 22) 742 00 22
informacjaoleku@hasco-lek.pl