Udostępnij:

LEKCJA NAUKI, CZYLI JAK WSPIERAĆ UCZENIE SIĘ

Szkoła to nie tylko średnia z ocen. To także poczucie kompetencji twojego dziecka, które wpływa na jego obraz siebie i wiarę we własne możliwości. Nie każde dziecko lubi się uczyć. Sprawdź jak możesz od najmłodszych lat wspierać naukę dziecka, by lekcje szły mu sprawniej.

Jak zmotywować dziecko do działania?

Sprawność myślenia można ćwiczyć, a użycie humoru, zaskoczenia lub zaangażowanie wielu zmysłów w naukę sprawi, że dziecko nie będzie kojarzyło jej z siadaniem do lekcji za karę. Oto kilka sposobów na pobudzanie mózgu.

  • Kiedy Twoje dziecko znudzi jakiś temat spróbuj przenieść go poza zeszyt tak żeby zmienić perspektywę. Czy próbowaliście już obliczać matematyczne działania pisząc palcem po zaparowanej szybie albo ćwiczyć ortografię pisząc wyrazy patykiem na piasku?
  • Nauka wierszyków też nie każdemu idzie łatwo, pomocne jest wtedy wyśpiewanie go np. po trapersku albo jako arię operową. Możecie spróbować na dwa głosy, a śmiech rozluźni napięcie towarzyszące nauce. Poproś dziecko by przeczytało tekst najszybciej jak potrafi, najwolniej jak potrafi, najcieńszym i najgrubszym głosem albo głosem ulubionego bohatera. Nim skończą się Wam pomysły wierszyk będzie już zapamiętany.

  • Żonglowanie to doskonały sposób na poprawę uczenia się, usprawnia korę wzrokową, zwiększa liczbę neuronów, a przy tym dodaje energii. Naukę możesz rozpocząć od szyfonowych chusteczek lub małych piłeczek. Obecnie na rynku znajdziesz także maczugi i obręcze. Systematyczna nawet krótka praktyka przyczyni się do łatwiejszego zapamiętywania materiału szkolnego, a także usprawni koordynację ruchową, komunikację międzypółkulową mózgu i koncentrację uwagi.
  • Krótkie przerwy w uczeniu warto wypełnić gimnastyką mózgu. Jest nią m.in. wykonywanie ruchów naprzemiennych (np. dotykanie prawym łokciem do lewego kolana i odwrotnie), kreślenie w powietrzu dużej, leżącej ósemki czy ćwiczenia na palcach (każdy palec danej dłoni po kolei dotyka kciuka, a następnie staramy się aby lewa ręka wykonywała to zadanie w odwrotnej kolejności od prawej lecz w tym samym czasie).

Szukaj w innych artykułach po frazie: